
YouTube намагався заблокувати канали оточення Медведчука, видалив канали ОРДЛО
П'ятниця, 04 лютого 2022 16:07

    4 лютого Youtube заблокував телеканали "Перший незалежний" і UkrLive, які
створило оточення народного депутата ОПЗЖ Віктора Медведчука і які потрапили
під санкції РНБО. Телеканали змінили адреси, щоб мовити.   

  Джерело: ведуча в ефірі "Першого незалежного" на Youtube, журналістка Діана
Панченко у Facebook  

  Пряма мова ведучої: "Вимушені змінити адреси. Телеканали "Перший незалежний" і
UkrLive, раніше незаконно закриті владою, змінили майданчики в Youtube через акт
цензури з боку американської компанії… Минулої ночі платформа Youtube закрила низку
акаунтів, з яких вели мовлення незалежні канали.  

  З одного боку українська влада торік незаконно закрила 5 телеканалів, які її
критикували. З іншого боку американська корпорація Youtube намагається позбавити
українських глядачів можливості знати правду.   

  Ми вважаємо такі дії проявом цензури. Ми продовжуємо свою роботу, дивіться нас
тепер за новою адресою".   

  Деталі: Ведуча в ефірі зазначила, що Youtube-канал "112 Україна", на якому мовив
UkrLive, має понад мільйон передплатників, у телеканалів NewsOne і Zik – по 600 тисяч, у
каналу "Перший незалежний" – понад 180 тисяч передплатників за рік мовлення, а в
UkrLive – 150 тисяч підписників за два місяці мовлення.   

        

  Крім того, YouTube обмежив доступ до ресурсів окупантів ОРДЛО: луганські канали
"Луганський інформаційний центр" та "ГТРК ЛНР" заблокував, а донецькі канали
"Мінінфо ДНР" та "Народна міліція ДНР" – видалив.  

  Передісторія:  

  28 грудня 2021 року президент Володимир Зеленський увів у дію рішення Ради безпеки
і оборони про санкції на 5 років проти компаній-власників телеканалів "Перший
незалежний" та UkrLive. Санкції запровадили проти ТОВ "Медіахолдинг Новини", ТОВ
"Тайм Медіа" і ТОВ "Телепростір".  

   2 лютого 2021 року президент Володимир Зеленський ввів у дію рішення РНБО про
застосування санкцій проти нардепа Тараса Козака та телеканалів з орбіти кума Путіна
Віктора Медведчука – "112 Україна", NewsOne, ZIK. Підставою для санкцій стало
розслідування СБУ, про схеми з поставками вугілля з окупованих територій Донбасу.  

  26 лютого 2021 року  Павло Єгоричев із медіагрупи Тараса Козака став керівником ТОВ
"Тайм Медіа" й львівського каналу "Перший незалежний". Того ж дня почалося мовлення

 1 / 2



YouTube намагався заблокувати канали оточення Медведчука, видалив канали ОРДЛО
П'ятниця, 04 лютого 2022 16:07

"Першого незалежного" у новому форматі, але за годину його відключили.  

  У вересні народний депутат від партії "Опозиційна платформа – За життя" Нестор
Шуфрич придбав 60% власності нового телеканалу.  

  У грудні Національна рада з питань телебачення та радіомовлення призначила
позапланову перевірку телеканалу через те, що в його власника Шуфрича наявний
конфлікт інтересів. Як очільник комітету Верховної Ради з питань свободи слова і як
власник ЗМІ, він не може ухвалювати рішення неупереджено.

 2 / 2


